Blog

جولای 2, 2024

علت گرفتگی لوله های فاضلاب

ما در این مطلب به مبحث علت گرفتگی لوله های فاضلاب می پردازیم. برای انجام خدمات لوله بازکنی و چاه بازکنی در تمامی مناطق استان زنجان و ….جهت انجام تمامی خدمات لوله بازکنی و چاه بازکنی می توانید با افراد متخصص لوله بازکنی زنجان تماس گرفته و در تمامی مناطق استان زنجان خدمات خود را در کمترین زمان دریافت نمایید.

علت گرفتگی لوله های فاضلاب

علت گرفتگی لوله های فاضلاب

گرفتگی لوله‌های فاضلاب می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، از جمله:

  1. تجمع چربی و چسبیدن مواد: در لوله‌های فاضلاب که چربی‌ها، روغن‌ها و مواد دیگری می‌توانند به دیواره‌های لوله چسبند و تجمع کنند.
  2. تجمع لجن و ذرات جامد: ذرات کوچک مانند خاک، ماسه، مواد غذایی یا مواد بیولوژیکی می‌توانند به لوله‌ها چسبند و تجمع کنند.
  3. استفاده نامناسب از لوله‌ها: استفاده از لوله‌های نازک، زاویه‌های نامناسب در نصب لوله‌ها یا نصب نادرست تهویه‌گرها می‌تواند باعث گرفتگی شوند.
  4. وجود اشیاء غیر مجاز: وجود اشیاء مانند دستمال کاغذی، پوشاک، پلاستیک و غیره که به طور نادرست در لوله‌ها ریخته می‌شوند.

برای پیشگیری از گرفتگی لوله‌های فاضلاب، معمولاً تمیز نگه داشتن لوله‌ها، استفاده از مواد شستشوی مناسب، و نصب صحیح و منظم تهویه‌گرها و تانک‌های فاضلاب می‌تواند کمک کننده باشد.

انسداد لوله فاضلاب ناگهانی است که امکان دارد برای هر ساختمانی بروز دهد و این خرابی فقط به دست لوله بازکن ها برطرف می شود. این خرابی هنگامی حساس می شود که با یک گرفتگی ساده همه آپارتمان باعث مشکل شود. یک گرفتگی ساده به وسیله یکی از واحد ها به وجود می آید و این گرفتگی به لوله های مهم و اصلی فاضلاب آپارتمان است سبب بروز گرفتگی همه در دستگاه فاضلاب ساختمان می شود.

انسداد لوله های فاضلاب و برطرف کردن آن

 به دلیل اشتراک بودن لوله های فاضلاب آپارتمان با به وجود آمدن انسداد کل واحد ها هم باعث آن می شوند. با بی دقتی یکی از واحد گرفتگی برای کل آپارتمان به وجود می آید. فقط لازم است یکی از ساکنین نکته های جلوگیری از انسدا لوله های فاضلاب را توجه نکند و برای کل خانه ها و همه طبقات باعث مشکل شود.

این انسداد ها علت های زیادی دارد که ما به بعضی از آنها اشاره می کنیم. هدف از آموزش گونه های انسداد ها در لوله های فاضلاب و علت های به وجود آمدن آنها آگاهی شما را در حرفه لوله فاضلاب و انسداد های منشا از آن و این چنین لوله بازکنی زیاد کنیم.

برای برطرف کردن انسداد لوله‌های فاضلاب، می‌توانید به روش‌های زیر اقدام کنید:

  1. استفاده از خوراکی‌های شیمیایی: خوراکی‌هایی که برای تخلیه و آب‌گریزی لوله‌ها طراحی شده‌اند، می‌توانند به طور مؤثری انسدادات را برطرف کنند. این محصولات معمولاً در فروشگاه‌های ساختمانی یا بهداشتی وجود دارند.
  2. استفاده از پلاگرهای لوله‌: برخی از انسدادات می‌توانند با استفاده از پلاگرهای لوله‌ها، مخصوصاً در سطح کشتی برطرف شوند.

بیشتر بخوانید:علت گرفتگی سینک ظرفشویی

دلیل بسیاری از انسداد لوله های فاضلاب

یکی از علت های انسداد لوله های فاضلاب در ساختمان ها و به ویژه آپارتمان ها ورود ماده اضافی به درون لوله فاضلاب است. لوله فاضلاب مکانی برای برطرف کردن آب و فاضلاب و سرانجام پس مانده ها است. ورود چیزای اضافی مثل شانه، گوشی، قطعه های پلاستیکی، نوار بهداشتی، دستمال کاغذی، ته سیگار، صابون و … سبب دچار انسداد در آن به شکل اتفاقی یا همیشه خواهد شد.

این چیزای اضافی بعد از داخل شدن به لوله های فاضلاب در پیچ و خم های لوله مانع می شوند و بعد از زمانی با داخل شدن چیز جدیدی این انسداد زیاد می شود. به صورتی که بعد از گذشت زمانی لوله به طور کامل می گیرد. اما بیشتر این انسداد ها مرتبط به واحد ها می باشد اما در موردای انسداد برای کل واحدها بوده و لوله فاضلاب اصلی گفته است.

علت گرفتگی لوله های فاضلاب

چاه بازکنی در استان زنجان

گرفتگی لوله فاضلاب آپارتمان

در این شکل دیگر آب لوله ها پایین نمی رود و اگر این انسداد در متصل کننده های اصلی ساختمان باشد خرابی برای کل آپارتمان خواهد بود. بیشتر در این زمان اشخاص فکر می کنند که با بهره برداری از لوله بازکن های معمولی می توانند این انسداد را هم مثل انسداد های متداول باز کنند اما این گونه نیست. بعضی اشخاص از مکنده دستی بهره برداری می کنند و تلاش دارند با این ابزار اعمال به بر طرف شدن انسداد لوله ها کنند.

بعضی هم از محلول های شیمیایی ویژه لوله بازکنی و یا پودر لوله بازکن مصرف می کنند و بعضی دیگر اعمال به بازکردن لوله فاضلاب می کنند که اثری نخواهند داشت. چون این مورد فقط برای برطرف کردن انسداد های کوچیک کارساز هستند و این انداد که از روش دشوار است و حتما از روند های دیگری برای بازکردن این گونه انسداد اعمال کرد.

بهره برداری از نوع های لوله بازکن ها

اگر انسداد در بخش های اولیه لوله فاضلاب باشد حتما به روندی انسداد را بیرون می آورند تا در ادامه حرکت لوله دوباره گیر نکند. می تواند از گیره های فاضلاب برای این کار بهره برداری کرد. گیره فاضلابی ابزاری است که ویژه بیرون آوردن چیزها از درون لوله فاضلاب می شود استفاده کرد. اگر انسداد در قسمت های درونی و داخلی لوله بود باید از دستگاه های مخصوص لوله بازکنی جهت رفع و برطرف انسداد گرفتگی استفاده کرد. می شود از فنر لوله بازکن و یا سیستم فشردگی هوا کمک گرفت تا از این روش بتوانیم انسداد به وجود آمده در درون لوله را برطرف کرد.

تماس با لوله باز کنی در استان زنجان 

خدمات لوله بازکنی و چاه بازکنی در تمامی مناطق  استان زنجان و ….

برای انجام خدمات لوله بازکنی و چاه بازکنی در تمامی مناطق استان زنجان و ….جهت انجام تمامی خدمات لوله بازکنی و چاه باز کنی می توانید با افراد متخصص لوله بازکنی زنجان تماس گرفته و در تمامی مناطق استان زنجان خدمات خود را در کمترین زمان دریافت نمایید.

شماره تماس:  ۰۹۱۰۹۹۳۱۰۱۰

لوله بازکنی و چاه بازکنی در تمامی مناطق استان زنجان


  • لوله بازکنی در استان زنجان
  • لوله بازکنی در زنجان
  • لوله بازکنی زنجان
  • چاه بازکنی در زنجان
  • چاه بازکنی در استان زنجان
مقاله , , ,
About Rasouli

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.