Blog

مارس 16, 2023

روش گرفتگی لوله فاضلاب – شماره تماس: ۰۹۱۰۹۹۳۱۰۱۰

مسدود شدن لوله فاضلاب یکی از مهمترین مشکلاتی می باشد که به مرور و با گذر زمان لوله و اتصالات ساختمان با آن مواجه می شویم. برای رفع بسته شدن  لوله فاضلاب راهکارهای گوناگونی وجود دارد که با توجه به علت گرفتگی لوله و نوع مواد موجود در مجرای عبور فاضلاب باید بهترین روش گزینه را انتخاب کنیم. در ادامه روش گرفتگی لوله فاضلاب می پردازیم. برای انجام تمامی خدمات لوله بازکنی و چاه باز کنی می توانید با افراد متخصص لوله بازکنی تماس گرفته و در تمامی مناطق استان زنجان خدمات خود را در کمترین زمان دریافت نمایید.

روش گرفتگی لوله فاضلاب

از بهترین و کاربردی ترین راه های بازکردن لوله فاضلاب می توان به گزینه های زیر اشاره کرد که تمام این مطالب باید با رعایت استانداردها و اصول امنیتی صورت گرفت:

۱- استفاده از آب جوش برای رفع بسته شدن فاضلاب

یکی از مهمترین علت های گرفتگی لوله های فاضلاب آشپزخانه و سینک ظرفشویی، جمع شدن زیاد ذرات چربی و روغن می باشد. در نتیجه بهتر است با دیدن کمترین گرفتگی لوله سینک ظرفشویی و دیگر چاه ها، از آب جوش برای رفع این مشکل استفاده شود. مراحل انجام دادن این کار به این طریق صورت میگیرد.

  • آب جوش به مقدار زیاد تهیه نمایید
  • یک ظرف آب جوش در لوله های فاضلاب باید ریخت. بهترین راه این است که تا چند دقیقه هیچ چیز دیگری داخل لوله ها نشود تا آب جوش زمان باز کردن چربی ها را داشته باشد.
  • پس از چند دقیقه دوباره  آب جوش بریزید. این کار را چند مرتبه بارتکرار نمایید.
  • پس از باز شدن کامل لوله فاضلاب، مقدار فروانی آب رادر چاه یا سینک ظرفشویی بریزید تا راه عبور به طور کامل شستشو داده شده و تمیز شود.

۲-باز کردن چاه توالت به وسیله مواد شوینده

برای باز شدن چاه توالت می توان از محلول بسیار مفیدی که با مایع ظرفشویی ساخته می شود استفاده نماییم. مقداری کمی از مایع ظرفشویی را با آب مخلوط کنیدو کمی حرارت دهید و درآخر در چاه توالت بریزید. پس از چنددقیقه آب بسیار داغ درون چاه رابریزید تا به طور کامل مسیرش تمیز خواهد شد.

۳- رفع مسدودشدن لوله فاضلاب با کمک نمک و سرکه

از مهمترین روش های باز کردن لوله فاضلاب، استفاده از محلول های گوناگون می باشد که هرکدام قدرت پاکیزگی خاصی دارند. استفاده از محلول نمک و سرکه یکی از کم خطرترین راهای رفع این گرفتگی ها میباشد. برای این منظور ابتدا نمک و سرکه را به مقدارمساوی با هم ترکیب نماییدو فورادر لوله فاضلاب بریزید. با انجام واکنش نمک و سرکه، محلول سریع به جوشش می افتدو باعث می شود چربی و مو و مواد گرفتگی های لوله از بین ببرد. بعداز انجام این مراحل و باز شدن لوله فاضلاب، مقدار فروانی آب بریزید تا مسیرش را به طور کامل تمیز نماید.

۴- بازکردن لوله فاضلاب با کمک محلول نمکها و جوش شیرین

از دیگر راه های باز کردن لوله فاضلاب می توان بااستفاده از محلول نمک و جوش شیرین اشاره کرد. در این روش می توان به مقدار مساوی نمک و جوش شیرین را با هم ترکیب نمایید و داخل چاه فاضلاب بریزید. بعد از چند دقیقه آب جوش را در داخل چاه بریزید تا مو ذرات چربی و سایر جرم هایی که مسیر عبور فاضلاب را گرفته است از بین ببرد.

۵- رفع گرفتگی لوله به کمک محلول سرکه و جوش شیرین

باوجود چربی و مو و مواد شوینده که ته نشین شده است در کف لوله های فاضلاب از مهمترین دلایل گرفتگی لوله های حمام و دستشویی است. یکی از راه حل های بسیار مهم برای جلوگیری ازاین قبیل گرفتگی ها استفاده از مخلوط سرکه و جوش شیرین می باشد. البته باید توجه داشته باشید که پس از مخلوط سرکه و جوش شیرین به لوله فاضلاب، لازم به ذکراست بایدحدود یک ساعت صبر کنید. در اخر مقدارزیادی آب را یکباره وارد چاه بریزید.

۶- بازکردن لوله فاضلاب به وسیله جوهر نمک

قبل از اشاره بااین راه حل بهتر است اگاه باشیم که استفاده از جوهر نمک و محلول های شیمیایی بدون دستکش و عینک و در محل های دربسته بسیار خطرناک است. لذا بهترین راه این است که در صورت عدم آشنایی با استفاده از این مواد، از اشخاص حرفه ای و تیم های لوله بازکنی در استان زنجان و شهر های مربوطه به خدمات آن دریافت کنید. بعداز رعایت نکات ایمنی ۴ فنجان جوهر نمک را با کمک۵ لیتر آب مخلوط کنید و در داخل چاه فاضلاب بریزید. سپس به محلول فرصت دهید تا مواد مسدود کننده لوله را از تمیز کند. در مراحل پایانی آب جوش در لوله بریزید تا مسیر را پاکیزه کند.

۷- باز کردن مسیر سیفون ظرفشویی

در بعضی از مواقع استفاده از آب جوش نمیتواند به خوبی راه سیفون ظرفشویی را تمیز کند. در این مواقع بهترین راه باز کردن سیفون می باشد. برای اینکار لازم است راه های زیر را انجام دهیم:

  • ابتدا یک سطل زیر سینک بگذاریدتا بعداز باز شدن سیفون آب به داخل آن بریزد.
  • پیچی راکه خرطومی سیفون را به سینک وصل کرده است با پیچ گوشتی باز نمایید
  • همه لوله و اتصالات سیفون را جدا نمایید و با آب گرم آن رابشویید.
  • پس از پاکیزه شدن کامل لوله ها و تخلیه موادی که در مسیر عبور فاضلاب قرار دارند،دوباره سیفون را به سینک وصل کنید.

۸- رفع گرفتگی چاه فاضلاب به کمک محلول شیمیایی

استفاده از آنزیم ها و محلول های شیمیایی از دیگر راه هایی می باشد که اثر زیادی بر باز شدن راه عبور فاضلاب دارد. به خاطر داشته باشید که برای استفاده از این مواد حتما باید ازدستکش و عینک استفاده کنید و این کار را در محیط دربسته انجام ندهید. ترکیب را بر اساس دستور انجام شده بر روی بسته بندی درون کاسه توالت یا چاه فاضلاب بریزید و پس از زمان معینی آب زیادی را وارد چاه بریزید.

خدمات لوله بازکنی و چاه بازکنی در تمامی مناطق  استان زنجان و ….

جهت انجام تمامی خدمات لوله بازکنی و چاه باز کنی می توانید با افراد متخصص لوله بازکنی تماس گرفته و در تمامی مناطق استان زنجان خدمات خود را در کمترین زمان دریافت نمایید.

شماره تماس:  ۰۹۱۰۹۹۳۱۰۱۰

لوله باز کنی و چاه بازکنی در تمامی مناطق استان زنجان

مقالات , , , , ,
About Rasouli

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.