Blog

مارس 4, 2023

دستگاه لوله بازکنی چیست

امکان دارد برای شما هم اتفاق افتاده باشد که لوله فاضلاب ساختمان خودتان دچار گرفتگی شده باشد و مجبور بشوید گرفتگی آن را رفع نمایید. اما از چه روشی گرفتگی لوله فاضلاب را از بین ببریم و با چه وسیله ای می‌خواهید لوله فاضلاب را رفع گرفتگی نمایید. برای این کار می‌توانید از مایع های لوله بازکنی، اسید لوله بازکنی، پودر لوله بازکنی، فنر لوله بازکنی، لوله باز کن خانگی، لوله باز کن شیمیایی، لوله بازکن اسیدی و دستگاه لوله بازکنی استفاده نمایید. هر کدام از این مواد برای باز نمودن گرفتگی لوله فاضلاب کاربرد خواهند داشت اما اگر گرفتگی زیاد باشد این مواد کارساز نیست. مواد و اسیدهای لوله بازکنی جهت رفع گرفتگی‌ های ضعیف مناسب هستند. گرفتگی‌ هایی که دلیل آنها مواد زائد، مواد خوراکی، مو، چربی و آشغال هستند. اما اگر دلیل گرفتگی خاک یا رسوبات فاضلاب باشد که با گذشت زمان بسیار دشوار شده‌ اند دیگر با این اسیدها نمی‌توانیم اقدام به از بین بردن گرفتگی لوله کنیم. در این حالت باید از لوله بازکن‌ های دشوار استفاده نمود. لوله بازکن دشوار یعنی ابزارهای لوله بازکنی که گرفتگی‌ های سخت لوله فاضلاب را باز خواهند کرد. در ادامه به مبحث دستگاه لوله بازکنی می پردازیم. برای انجام تمامی خدمات لوله بازکنی و چاه باز کنی می توانید با افراد متخصص لوله بازکنی تماس گرفته و در تمامی مناطق استان زنجان خدمات خود را در کمترین زمان دریافت نمایید.

دستگاه لوله بازکنی

قبل از آن که دستگاه لوله بازکنی تولید شود شرکت های لوله بازکنی و دیگر اشخاص جهت باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب از فنر لوله بازکنی همراه با دریل استفاده می‌کردند. یعنی فنر لوله بازکنی را به سر دریل بسته می شود و شروع به باز کردن گرفتگی لوله می کنند. مشکل این کار در این است که سرعت دریل زیاد بوده است و فنر نیز حفاظی نداشته است. با حرکت سریع دریل فنر با سرعت بالا دوران شده است و به اطراف برخورد می کرد. اما با تولید دستگاه لوله بازکنی این مشکل حل شده است. وسیله لوله بازکنی به آسانی و بدون خطر گرفتگی لوله فاضلاب را باز خواهد کرد.

مزایای دستگاه لوله بازکنی

دستگاه لوله بازکنی وسیله ای مناسب جهت باز کردن گرفتگی‌ های سخت لوله فاضلاب می باشد. دستگاه لوله بازکنی با ساختمان مناسب خود کار لوله بازکنی را بسیار راحت کرده است. به طور کلی از موتور و فنر تشکیل شده هستند. موتور نیروی محرکه لوله بازکنی را تامین می سازد و فنر نیروی بازکننده لوله بازکنی را بر گرفتگی‌ ها وارد خواهند کرد. دلیل استفاده از فنر در این دستگاه ، انعطاف پذیر بودن آن می باشد. دستگاه لوله بازکنی مزایای بسیاری دارد که بعضی از آنها به عبارت زیر هستند:

  • کم کردن و قابل حمل
  • استفاده از برق شهری
  • باز کننده گرفتگی‌ های دشوار
  • سرفنرهای متفاوت
  • فنر بلند جهت لوله‌ های طولانی
  • قفسه جمع‌ کننده فنر
  • سرعت عمل در باز کردن گرفتگیها
  • متناسب برای شرکت های لوله بازکنی

روش کار دستگاه لوله بازکنی

در ابتدا برای لوله بازکنی با وسیله ابتدا باید دستگاه را به برق وصل نمایید و بعد سر فنر مورد نظر را به دستگاه متصل می‌کنیم و بعد فنر دستگاه لوله بازکنی را به آهستگی از محفظه مخصوص فنر که روی دستگاه لوله بازکنی قرار دارد خارج کرده و وارد لوله فاضلابی که دچار گرفتگی شده است خواهیم کرد. آنقدر فنر را درون لوله فاضلاب وارد خواهیم کرد که سر فنر وسیله لوله بازکنی به مکان گرفتگی لوله فاضلاب می رسد. و بعد کلید «روشن» وسیله را فشار می‌ دهید تا موتور وسیله لوله بازکنی شروع به حرکت سازد. حالا فنر دستگاه لوله بازکنی گرفتگی‌ های داخل لوله را باز خواهد کرد.

تنها کاری که نیاز است انجام بدهید این است که با دقت و آرامش فنر  وسیله لوله بازکنی را به درون لوله فاضلاب فشار بدهید. دلیل این کار این است که فنر بیشتر وارد لوله فاضلاب می شود و تمام گرفتگی آن را از بین خواهد برد. همینطور می‌توان از کلید چپ‌ گرد و راست‌ گرد برای تاثیر زیادتر دستگاه لوله بازکنی استفاده نمود. بعد از باز شدن لوله به وسیله دستگاه لوله بازکنی باید فنر دستگاه را از داخل لوله خارج نمود و در مکان مخصوص روی دستگاه جمع نمود. بعد از خارج شدن فنر از لوله فاضلاب باید مقداری آب درون لوله بریزیم تا مواد زائد درون لوله به داخل چاه هدایت بشود و دوباره باعث ایجاد گرفتگی نشود.

خصوصیات دستگاه فنر لوله بازکنی

این خصوصیات عبارتند از:

  • این وسیله لوله باز کنی فنری نسبت به کارایی که دارد کوچک و قابل حمل هستند.
  • این دستگاه از برق استفاده خواهد کرد پس در تمامی جاها قابل استفاده است.
  • این وسیله یک محفظه برای نگهداری فنر دارد.
  • این وسیله لوله بازکن فنری تمام گرفتگی های لوله ها را باز خواهد کرد.
  • از سر فنر های بیشتری استفاده می کند و انواع متفاوتی دارد.
  • از این لوله باز کنی فنری جهت لوله های طولانی هم استفاده می کنند.
  • سرعت کارایی این دستگاه بسیار زیاد است و سرعت بیشتری دارد و قدرت آن زیاد شده است.

انواع سرفنر دستگاه های لوله بازکنی

سرفنر های وسیله لوله باز کنی مدل های متفاوتی دارد بعضی برای سر گرفتگی مواد پارچه ای یا مو و پلاستیک استفاده می شوند و بعضی سر فنر ها جهت جسم های دشوار مثل ماسه و شن و سنگ استفاده می شود.

خدمات لوله بازکنی و چاه بازکنی در تمامی مناطق  استان زنجان و ….

جهت انجام تمامی خدمات لوله بازکنی و چاه باز کنی می توانید با افراد متخصص لوله بازکنی تماس گرفته و در تمامی مناطق استان زنجان خدمات خود را در کمترین زمان دریافت نمایید.

شماره تماس:  ۰۹۱۰۹۹۳۱۰۱۰

لوله باز کنی و چاه بازکنی در تمامی مناطق استان زنجان

مقالات
About Rasouli

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.