Blog

مارس 18, 2023

انواع سرفنرهای لوله بازکنی – شماره تماس: ۰۹۱۰۹۹۳۱۰۱۰

سرفنرها، یکی از گزینه های روش های لوله باز کنی، استفاده از دستگاه های لوله باز کنی برقی و دستی خواهد بود. در این دستگاه ها از فنر جهت داخل شدن در لوله و دسترسی به عامل گرفتگی استفاده خواهد شد. از سرفنر نیز به عنوان دستگاهی برای رفع گرفتگی لوله استفاده می کنند. استفاده از دستگاه های لوله بازکنی برقی در میان شرکت های لوله بازکنی بسیار رایج می باشد. با توجه به انواع گرفتگی و جنس لوله از فنرها با سرفنر های متفاوت استفاده میشود. فنر و سرفنر خانگی نیز جهت انجام عملیات لوله بازکنی وجود خواهد داشت و گرفتگی های معمولی را می توان با آن برطرف نمود. در ادامه به مبحث انواع سرفنرهای لوله بازکنی میپردازیم. برای انجام تمامی خدمات لوله بازکنی و چاه باز کنی می توانید با افراد متخصص لوله بازکنی تماس گرفته و در تمامی مناطق استان زنجان خدمات خود را در کمترین زمان دریافت نمایید.

انواع نمونه هایی از سرفنرهای لوله بازکنی

  • مارپیچ تک رشته‌ای که جهت باز کردن موانع دشوار مخصوصاً تکه سنگ استفاده می شود.
  • ابزارگیر که برای گرفتن ابزار و فنرهای شکسته شده به کار برده می شود.
  • میله فنری که همراه با سوکتها و ۲ عدد رابط اتصال ساخته شده است.
  • الماسی که در شکستن آجر و قطعه های سیمانی کوچک و نیز رسوبات دشوار داخل لوله بسیار مفید هستند.
  • قلمی که در خردکردن رسوبات و اجسام سخت کاربرد خواهد داشت.
  • ریشه ‌بر کج بیلی جهت بریدن ریشه های مسدود کننده لوله استفاده خواهد شد.
  • برسی برای جارو کردن داخل لوله بعد از رفع رسوبات استفاده خواهد شد.
  • نیزه‌ای جهت شکستن و سست کردن ماسه ها و لایه های دشوار کاربرد دارد.
  • مته‌ای گرد در پاکسازی رسوبات ماسه‌ ای و لجن و گل ته مانده استفاده می شود.
  • ریشه ای در بریدن و خرد کردن ریشه‌ های الیاف ‌دار به کار برده می شود.
  • استاندارد مارپیچی دو رشته‌ای استفاده آن در باز کردن شبکه از تکه پارچه و تکه سنگ می باشد.

سر فنر نیزه ای

این دستگاه می تواند در اجسامی مانند ماسه و خاکی که سفت شده اند فرو برود و چون مثل نوک نیزه تیز است به مدل نیزه ای نیز شناخته شده است.

سرفنر لوله بازکنی اسیدی

لوله فاضلابهای توالت موادهای اسیدی و شیمیایی می باشند، به همین علت جهت باز کردن آنها به یک سرفنر ضد خوردگی نیاز است که سر فنر اسیدی این خاصیت را دارند.

مدل الماسی

این مدل که از محکم ترین و بهترین سر فنر ها شناخته می شود، برای خرد کردن اجسام دشوار و آجر یا سنگ درون چاه استفاده خواهد شد.

سر فنر میله فنری

این ابزار جهت متصل کردن دو فنر به همدیگر در زمان هایی که نیاز به فنر بلند است، استفاده خواهد شد.

مدل چاقویی

در زمانی که پارچه یا مواد الیافی درون چاه گیر کرده باشند از این سر فنر لوله بازکنی استفاده خواهد شد، زیرا می تواند این مواد را قطعه قطعه نماید.

سر فنر برسی

این ابزارها دقیقا مثل برس تمیز کننده عمل می کند و رسوبات و چربی هایی که به دیواره چاه میچسبند را از بین خواهد برد.

سر فنر لوله بازکنی ابزارگیر

این وسیله به ابزارهای متفاوت، برای انجام کارهای خاص، وصل می شود.

مدل کوزه ای

این ابزارها نیز مثل سرفنر برسی می تواند رسوبات و جرمهای درون چاه را از بین ببرد. در تعدادی از گرفتگی ها، از چنگک لوله باز کنی یا سر فنر لوله بازکن ویژه ای نیاز نیست استفاده شود و فقط می توانید از خود فنر برای باز کردن لوله استفاده نمایید، که معمولا راندمان پایین تری نسبت به کار با سر فنری لوله باز کنی دارد.
برای فنرهای لوله بازکن دستی از سر فنر های مته ای استفاده نکنیم بهتر است به دلیل اینکه اگر درون گرفتگی گیر کند باعث پیچاندن زیاد و شکستن فنر خواهد شد.

آشنایی با انواع فنر و دیگر قطعات دستگاه لوله بازکنی

انواع فنر لوله بازکنی از ابزارهای پر اهمیت هر لوله بازکن متخصصی شناخته می شود. به دلیل اینکه اکثر گرفتگی ها را می توان با استفاده از فنر چاه باز کن برطرف کرد. جنس سر فنر لوله باز کنی از فولاد مقاوم تولید شده و برای فنرها در طول های متفاوت استفاده می شود، همچنین برای انواع لوله ها و چاهها نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت. فنر ها دو نوع هستند که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم.

فنر لوله بازکن دستی

فنر لوله بازکن دستی نوع ساده ای از فنرها است که برای بیشتر گرفتگی ها کاربرد خواهند داشت. فنر لوله باز کن دستی از یک دسته و سر فنر لوله بازکنی ساخته شده است که سر فنر آن طول های مختلفی می تواند داشته باشد.

جهت استفاده از فنر لوله باز کنی آن را تا زمانی که به محل گرفتگی برسد، درون چاه می کنند و بعد شروع به چرخاندن دسته فنر می کنند. چون فنر چاه باز کن خاصیت ارتجاعی خواهد داشت، سر آن با سرعت و شدت زیادتری درون چاه می چرخد و همه چربی ها و رسوبات را به خود جذب خواهند کرد، به همین دلیل ترتیب گرفتگی برطرف خواهد شد.

دستگاه لوله بازکن

دستگاه لوله بازکنی که نمونه پیشرفته ای از فنر چاه باز کن شناخته می شود، کار را خیلی راحت تر می کند. معمولا برای گرفتگی هایی که عمق آن ها بیشتر از۱۵ متر است از سر فنر لوله بازکنی که به این دستگاه وصل می شوند، استفاده می شود. لازم به ذکر است که در عمق های زیاد نمی توان از فنر لوله بازکن دستی استفاده نمود

به همین دلیل قطعات دستگاه لوله بازکنی شامل همان سر فنر یا چنگک لوله بازکنی و همین طور فنر آن میشود؛ اما این دستگاه همان کار فنر لوله بازکنی را با قدرت و شدت زیادتری انجام می دهد.

دستگاه لوله بازکنی به برق شهری متصل می شود، سبک و قابل حمل است و سرعت انجام کار را بسیار زیاد می کند. همین دلیل باعث این شده که از فنر لوله بازکن دستی کارایی زیادتری داشته باشد و دقیق تر عمل خواهند کرد.

خدمات لوله بازکنی و چاه بازکنی در تمامی مناطق  استان زنجان و ….

جهت انجام تمامی خدمات لوله بازکنی و چاه باز کنی می توانید با افراد متخصص لوله بازکنی تماس گرفته و در تمامی مناطق استان زنجان خدمات خود را در کمترین زمان دریافت نمایید.

شماره تماس:  ۰۹۱۰۹۹۳۱۰۱۰

لوله باز کنی و چاه بازکنی در تمامی مناطق استان زنجان

مقالات , , ,
About Rasouli

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.